The Price of History (Saen)

 

The Price of History

(Saen)

Many people criticize me for devoting time and attention to history. These many people believe that I “live in the past” and “deny the present.” I live with people, I admire people. But is it my fault that people became extinct as a species? Is it my fault that today there is no such thing as Homo Sapience? Is it my fault that instead of people there are now some creatures that look like people, but have nothing to do with people? History is important to those who value and cherish people. But for those who find people disgusting, for whom they are unnatural, history will always be superfluous. Because for any modern monster who calls himself “human,” the history of those real people will be a direct reminder of his own inferiority. No matter how hard a modern monster tries to be a man, he will never become a man. A monster will always remain a monster.

I.-4./IV./1.

Sin

…..

Der Preis der Geschichte

(Saen)

Viele Leute kritisieren mich dafür, dass ich der Geschichte Zeit und Aufmerksamkeit widme. So viele Leute glauben, ich „lebe in der Vergangenheit“ und „leugne die Gegenwart“. Ich lebe für Menschen, ich bewundere Menschen. Aber ist es meine Schuld, dass die Menschheit als Spezies ausgestorben ist? Ist es meine Schuld, dass die Spezies Homo Sapiens heute nicht existiert? Ist es meine Schuld, dass dort statt Menschen mittlerweile Lebewesen leben, die den Menschen optisch ähneln, aber keinerlei Bezug zu ihnen haben? Die Geschichte ist für diejenigen wichtig, die Menschen wertschätzen und ehren. Für diejenigen, die Menschen abstoßend finden, für die sie unnatürlich sind, wird die Geschichte immer überflüssig sein. Für jedes moderne Monster, das sich selbst als „Mensch“ bezeichnet, ist die Geschichte dieser realen Menschen eine direkte Erinnerung an seine eigene Minderwertigkeit. Egal wie sehr ein modernes Monster versucht, menschlich zu sein, es wird nie ein Mensch werden. Ein Monster bleibt für immer ein Monster.

I.-4./IV./1.

Sin

…..

歴史の代償

(Saen)

多くの人が、私が歴史に時間と注意を捧げていることを批判します。多くの人々は、私が「過去に生き」、「現在を否定している」と信じています。私は人々のために生き、人々を尊敬しています。しかし、人類が種として絶滅したのは私のせいでしょうか?今日、ホモ・サピエンスという種が存在しないのは私のせいでしょうか?人間の代わりに、見た目は人間に似ているが、人間とは何の関係もない生き物が住んでいるのは、私のせいでしょうか?歴史は、人を大切に思う人にとって重要です。人々を不快に感じ、不自然な存在だと感じる人々にとって、歴史は常に不必要なものとなるだろう。自分を「人間」と呼ぶ現代の怪物にとって、これらの実在の人間の歴史は、自分自身の劣等性を直接思い起こさせるものとなるだろう。現代の怪物がどれだけ人間になろうとしても、決して人間にはなれない。怪物は永遠に怪物のままだ。

I.-4./IV./1.

Sin

…..

Pretium historiae

(Saen)

Multi me reprehendunt quod tempus et operam historiae incolunt. Hi multi credunt me vivere in praeterito et praesens negare. Vivo pro populo, Admiror homines. Sed estne mea culpa quod homines velut species extincti sunt? Mea culpa est quod hodie species Homo Sapience non existit? An mea culpa est quod pro hominibus ibi nunc vivunt aliquae creaturae quae visibiliter similes sunt hominibus, sed nullam habent relationem ad homines? Historia magni momenti est illis qui aestimant et colunt homines. Qui enim putidiores homines inveniunt, quibus innaturales sunt, superflua semper historia erit. Quodlibet enim modernum monstrum, qui se vocat "hominem", historiam rerum hominum rectae recordationis suae inferioris inveniet. Quamvis monstrum modernum difficile hominem esse temptat, numquam fiet homo. Monstrum monstrum perpetuum manet.

I.-4./IV./1.

Sin

.....

ثمن التاريخ

(Saen)

ينتقدني كثير من الناس لأنني أخصص وقتًا واهتمامًا للتاريخ. يعتقد الكثير من الناس أنني "أعيش في الماضي" و"أنكر الحاضر". أنا أعيش من أجل الناس، وأعجب بالناس. ولكن هل كان خطئي أن البشر أصبحوا منقرضين كنوع؟ هل خطئي أن نوع الإنسان العاقل غير موجود اليوم؟ هل خطئي أنه بدلًا من البشر تعيش الآن بعض المخلوقات التي تشبه البشر من الناحية البصرية، ولكن لا علاقة لها بالبشر؟ التاريخ مهم لأولئك الذين يقدرون الناس ويعتزون بهم. بالنسبة لأولئك الذين يجدون الناس مثيرين للاشمئزاز، والذين يعتبرونهم غير طبيعيين، فإن التاريخ سيظل دائمًا غير ضروري. بالنسبة لأي وحش حديث يسمي نفسه "رجلًا" فسوف يجد في تاريخ هؤلاء الأشخاص الحقيقيين تذكيرًا مباشرًا بدونيته. بغض النظر عن مدى جهد الوحش الحديث في أن يكون إنسانًا، فلن يصبح إنسانًا أبدًا. الوحش يبقى وحشًا إلى الأبد.

I.-4./IV./1.

Sin

.....

Youtube

Facebook

MeWe

Instagram

X

Pinterest

Comments

Popular posts from this blog

Orai

State of Garðar

Question for everyone